معهد الخدمة الاجتماعية بدمنهور
 
الرئيسيةالبوابةتسجيل دخول الأعضاءالتسجيلدخولالتسجيل

شاطر | 
 

 سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 19 أبريل - 2:51

هو مش سؤااال واحد هي اسئله كتيره نفسي تجاوبوني عليها بصراحه
انا هسأل كام سؤال كده وبعدين نبقي نكمل الباقي اوك يا ولاد
اولا: ليه البنت دايما لما بتعرف ان الشاب الي قدامها اول تجربه ليه مع بنت
بتبهدله وتذله وبتطلع..... عينه و تتقل عليه و........ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ثانيا: وليه لما تلاقي الشاب بيعرف بنات كتير تبقي هاتموووووووت عليه وتعمل اي حاجه
علشان يكللمها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هي اسئله تافهه بس صدقوني بتفرق كتير اوي ومش لاقي لها حل
جاوبو انتو الاسئله دي وبعدين ابقي اسئلكم شويه كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
GAZAGA
المديرالعام
المديرالعام
avatar

عدد المساهمات : 3830
تاريخ الميلاد : 28/08/1992
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 25
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 19 أبريل - 19:51

هى اسئله صعبه فعلا
بس مش كله كده مش دا القاعده يعنى

يعنى السؤال دا مثلا

اقتباس :
رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش لازم علشان موزه جامده تكون تافهه

و ممكن تكون تافهه بالنسبه ليكى انت و لغيرك مش كده خالص

و ممكن بردك ما تبقاش جامده ولا حاجه بس انت شايفها كده
عادى بتحصل

و انا اختارت السؤال دا علشان هو الوحيد اللى موجه للشباب








الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yo00oyA
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 2989
تاريخ الميلاد : 19/08/1992
تاريخ التسجيل : 19/07/2011
العمر : 25
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 19 أبريل - 21:42

yousef كتب:
هو مش سؤااال واحد هي اسئله كتيره نفسي تجاوبوني عليها بصراحه
انا هسأل كام سؤال كده وبعدين نبقي نكمل الباقي اوك يا ولاد
اولا: ليه البنت دايما لما بتعرف ان الشاب الي قدامها اول تجربه ليه مع بنت
بتبهدله وتذله وبتطلع..... عينه و تتقل عليه و........ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

م وجهة نظرى مش بيحصل كدا او بالنسبة ليا لو انا ف الموقف دا بالعكس دى حاجة كويسة وحاجة تخلينى احس انة مش م النوع بتاع البنات اللى بيتسلى واقدر وقتها اصدق انة بيحبنى وممكن بالشكل دا اخلية ملكى انا وبس واحترم فية الوضع دا جدااااااا

**************************************
ثانيا: وليه لما تلاقي الشاب بيعرف بنات كتير تبقي هاتموووووووت عليه وتعمل اي حاجه
علشان يكللمها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش شرط لان دا مش م ضمن شروط اعجاب البنت بالولد حسب الولد دا بالنسبة للبنت دى اية ومش م التقليدى ان البنت هى اللى تجرى ورا الولد ولا البنت هى اللى بتحاول تلفت نظر الولد دا شىء عير قابل للنقاش

*************************************
ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا مش بالمعنى بس دايما البنت بتحب شخصية حبيبها اقوى منها ويأثر عليها وتحس انة بيخاف عليها والبنت بتفرح جدا لما حبيبها يقولها اعملى دا او مش تعملى دا ويزعق وكدا ومن طبع البنت انها بتكون اضعف مالولد وعايزة تحس انه اقوى منها وتحس انها بنتة

************************************
رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

]size=18]بص هى البنات انواع كتير اوىىىىى ممكن يكون عندك حق انا صادفت شخصيات كتير مالبنات كاملين م كل حاجة واستايل ولبس وتعليم بس فعلا عقلهم صغير جدا وصادفت بنوتة ممكن تقول عليها مش حلوة ولا لبس ولا اى حاجة وعقلها يوزن 10 ماللى بتقول عليهم جامدين دا يرجع (ان مفيش كامل غير الله) وممكن تكون اللى انت بتقول عليها جامدا شاغلة كل بالها هتلبس اية ازاى تبقى حلوة ازاى وازاى وفى حاجات كتير مش بتفكر فيها غير انها ازاى يتقال عليها جامدا 14
[/size]

***********************************
يارب اجابتى تكون فادتك شوية وانا جاوبت ع حسب وجهة نظرى ومش عارفة بقى 25
***********************************
هي اسئله تافهه بس صدقوني بتفرق كتير اوي ومش لاقي لها حل
جاوبو انتو الاسئله دي وبعدين ابقي اسئلكم شويه كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سندباد
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 3244
تاريخ الميلاد : 06/09/1987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
العمر : 30
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 19 أبريل - 22:52

yousef كتب:
هو مش سؤااال واحد هي اسئله كتيره نفسي تجاوبوني عليها بصراحه
انا هسأل كام سؤال كده وبعدين نبقي نكمل الباقي اوك يا ولاد
اولا: ليه البنت دايما لما بتعرف ان الشاب الي قدامها اول تجربه ليه مع بنت
بتبهدله وتذله وبتطلع..... عينه و تتقل عليه و........ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
العيب فيه هو لان هو معندوش خبره في التعامل مع البنت
بيكون مدلوق عليها طول الوقت والبنت عايزه اللي يتقل عليها ومعبرهاش

ثانيا: وليه لما تلاقي الشاب بيعرف بنات كتير تبقي هاتموووووووت عليه وتعمل اي حاجه
علشان يكللمها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا بستغرب اوى من كده مع ان الشباب مش بيحب البنت اللي بتعرف شباب كتير
لكن البنت بتحب الشاب صديق صحبتها وبتبصله باعجاب وتحاول تخطفه منها

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علشان هى عايزه تحس انه اقوى منها مش اضعف منها
وتحس برجولته طبعا دا كله علشان تحس بالامان معاه


رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والله مش دايما كل واحده جميله تكون عاقله
اكتر البنات مش بتتكلم غير في الموضه والشعر والكياج وطبعا الطبيخ

هي اسئله تافهه بس صدقوني بتفرق كتير اوي ومش لاقي لها حل
جاوبو انتو الاسئله دي وبعدين ابقي اسئلكم شويه كمان
اوكا نيس اسئله كانت في دماغى والله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الجمعة 20 أبريل - 0:00


اولا: ليه البنت دايما لما بتعرف ان الشاب الي قدامها اول تجربه ليه مع بنت
بتبهدله وتذله وبتطلع..... عينه و تتقل عليه و........ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مش كل البنات كده يايوسف فى اللى بتقدر دا والدنيا بقت وحشه اوووى زى مافى شباب وحشه صدقنى فى بنات اووحش واوحش




ثانيا: وليه لما تلاقي الشاب بيعرف بنات كتير تبقي هاتموووووووت عليه وتعمل اي حاجه
علشان يكللمها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


دى البنات التافهه هى اللى بتعمل كده بس

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هههههههههه هو مش شرط بالشوز بس طبيعى الراجل هو اللى يحكم ويشكم


رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لانه تافهه زيها حاول يوصل ليها بس عشان هى حلو لكن كان بيحبها لا ودا مريض اصلا عنده حب تملك للاشياء







Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الجمعة 20 أبريل - 16:22

بجد اجابتكم كانت صريحه جدا انا مش هعللق علي اي اجابه دلو قتي غير لما اخلص كل الاسئله اللي في دماغي اوك
شويه كده وهسئلكم كمان شويه اسئله
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سندباد
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 3244
تاريخ الميلاد : 06/09/1987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
العمر : 30
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 21 أبريل - 1:37

اوكا
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
دمنهوري وافتخر
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 883
تاريخ الميلاد : 17/01/1987
تاريخ التسجيل : 27/09/2011
العمر : 30
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 21 أبريل - 8:03

yousef كتب:
هو مش سؤااال واحد هي اسئله كتيره نفسي تجاوبوني عليها بصراحه
انا هسأل كام سؤال كده وبعدين نبقي نكمل الباقي اوك يا ولاد
اولا: ليه البنت دايما لما بتعرف ان الشاب الي قدامها اول تجربه ليه مع بنت
بتبهدله وتذله وبتطلع..... عينه و تتقل عليه و........ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ااعتقد بالعكس البنت بتفرح لما بتعرف ان الشاب اللي بتحبة هي اول حد في حياته

وعلي كل حال فاحنا كشباب لما بنرتبط بنقول كلمة واحدة متكررة (( انتي اول حب في حياتي ))

واحنا بنكون خربنها بس يلا بقي ربك ستار


ثانيا: وليه لما تلاقي الشاب بيعرف بنات كتير تبقي هاتموووووووت عليه وتعمل اي حاجه
علشان يكللمها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اعتقد بتكون عاوزة تلفت نظرة وتفوز بيه عشان ترضي غرورها وتحس انها اخدته من كل البنات اللي يعرفهم وعلي فكرة فيه بنات بتعمل كدة بس عشان تتسلي مش عشان هي بتحبة لان طبيعي عمر بنت محتحب شاب ليه تجارب كتير وهي شيفه انه خربها فاللي يحصل معاه كدة يخلي باله

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)

وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اقولك يا باشا ,, احنا في فترة الخطوبة بنكون مسيطرييين a وبندي البشوووووووووووووووز

لكن تعالي اتفرج بعد سنة جواز 10 هما اللي حيدونا بالشوز
وحتلاقي البشوات واقفيين في المطبخ بيغسلوا المواعييين هههههههههههههههههههههههه A


رابعا: ليه الشاب دايما لما بيشوف واحده (جــــ ا ـــــ مــــ د ــــــه)
ويحاول يوصللها وبعد ما يوصللها يلاقيها تافهه جداااا جداااا جداااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

حظوظ بقي اساحبي ممكن توصل تلاقي نفسك في كفر الدوار A حسب السواق

اعتقد البنت نوعين نوع تنفع تكون صديقة والنوع التاني ينفع تكون حبيبة وزوجة وكدة
المهم لوو قبلت بنت تافهه خليه صديقة بس لانك لو حبتها يا معلم بعد متخلص دراستك هي حتخليك تفتح مشروع كوافير او محل بيع ميك اب من كتر كلامها في الموضه والاستيلات حتجننك .508444.

هي اسئله تافهه بس صدقوني بتفرق كتير اوي ومش لاقي لها حل
جاوبو انتو الاسئله دي وبعدين ابقي اسئلكم شويه كمان
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 1:07

دمنهوووري
نورتني بس انت فاهم معظم الاسئله مش تمام اوي
وانا قلت انا هعلق في الاخر علي اجابتكم
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 1:25

حبايبي انا عايز الي يدخل جديد يجاوب علي الاسئله كللها اوك
نبدأ الجزء التاني من الاسئله:

اولا: ليه البنت بتبقي شايفه ان انوثتها في اللبس وتحديدا(المحززق والمحوور والمدوور)؟؟؟؟؟؟
انا عارف انه سؤال محرج شويه بس برده انا كشاب محتاج افهم


ثانيا: حدود الهزار والضحك والجد واللعب مع البنت والشاب لغايه فين؟؟


ثالثا: هل البنت بتبقي شايفه نفسها اذكي من الشاب؟والعكس؟
وانها ممكن تسيطر عليه؟وتمشيه علي مزاجها؟


رابعا: ليه لما بشوف بنت وشاب بيهزرو وبيضحكو وبيعملو حاجات كتير (مش تمام) مع بعض واسألهم يقولو احنا زي الاخوات طب هي لو اختي هاعمل معاها كده وقدام الناس؟؟؟؟؟ والعكس؟؟؟


خامسا: ليه الشاب عنده استعداد يعرف مليووووون واحده بس مايسمحش لواحده من المليون انه تكلم غيره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وليه البنت بترضي بكده؟؟؟؟


سادسا: ايه هي السلبيات الي انتــــــ (ي) شايفــــ (ا)ها في (البنت) و(الشاب)؟؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 16:58


اولا: ليه البنت بتبقي شايفه ان انوثتها في اللبس وتحديدا(المحززق والمحوور والمدوور)؟؟؟؟؟؟
انا عارف انه سؤال محرج شويه بس برده انا كشاب محتاج افهم

بس يايوسف موضوع اللبس دا طبعا مش هقدر انكره الموضوع دا بيقى راجع لحاجات كتير اولا البيت مبقاش خلاص موجود الا من رحم ربى اباء تقول لبنتهم لا دا ضيق ولو حصل تلاقى الم تقولك ياعم سيبها زيها زى باقى البنات وقليل من البيوت المصريه اللى لسه فيها نخوه ورجوله
ثانيا التقليد الاعمى للغرب وبعدين كل المحلات دلوقتى يايوسف مش بتجيب اللى البس دا وحتى لبس المحجبات يعتبر اصلا مش حجاب ومفيش الا باقى المحلات بتاعه النقاب والحاجات دى طيب انا مثلا واحده مش منقبه ولا لبسه خمار يبقى مفيش قدامى اللى المحلات التانيه وبقدر على قد مااقدر اوفق لبسى بس بجد فى مغريات كتير خلى البنات تلبس كده بس انا طبعا مش بقول مبررات فى حاجه اسمها عقل مفروض نستخدمه
بالنسبه ليا الموضوع مش موضوع انها شايفه انوثتها فى اللبس دا المووضوع انه مفيش اصلا اللى اللبس دا بس طبعا مفروض كل بنت تاخد المناسب ليها ودا اللى مش بيحصل فى الاغلب والاكثر


ثانيا: حدود الهزار والضحك والجد واللعب مع البنت والشاب لغايه فين؟؟

بالنسبه للحدود الهزار والضحك واللعب وكل الكلام دا اصلا مش ينفع لو حصل بيكون شى بسيط جدا جدا ومفروض البنت مش تضحك بصوت عالى ولو تسمح لواحد انه يهزر معاها اصلا لكن انا بشوف حاجات عريبه اووى اقربها كان امبارح فى المعهد لقيت بنت بتجرى ورا ولد ياااااااااالهوى 2
وارجع اقولك البيت البيت البيت مفيش رقابه فى البيت على اى حاجه خااااااااااالص

ثالثا: هل البنت بتبقي شايفه نفسها اذكي من الشاب؟والعكس؟
وانها ممكن تسيطر عليه؟وتمشيه علي مزاجها؟

اللى بتعمل كده بيكون برضى الولد والشاب هو اللى عايز كده ودا بيحصل فى حاله ان الشاب بيحب البنت دى حب جنون فبيسمع كلامها ودا شاب مش عنده شخصيه اصلا بس فى نفس الوقت البنت مش عايزه واحد يزعق ويضرب وكلامه يتسمع وخلاص لا طبعا مفروض يكون فى تشاور فى كل حاجه واه فعلا فى بنات اذكى من الشباب وفى اوقات صعبه تلاقيها اجدع من الشاب


رابعا: ليه لما بشوف بنت وشاب بيهزرو وبيضحكو وبيعملو حاجات كتير (مش تمام) مع بعض واسألهم يقولو احنا زي الاخوات طب هي لو اختي هاعمل معاها كده وقدام الناس؟؟؟؟؟ والعكس؟؟؟

نفس الاجابه اللى فوق زى موقف اللى قولتله بنت بتجرى ورا ولد
بص دا غباء من البنت انها تتعامل مع اى حد كأخ ليها حتى لو واثقه فيه لازم الحدود
وبالنسبه لشاب بيقول كده عشان يبرر افعاله قدام الناس ويقولك ياعم دى اختى بس ياترى هو مقتنع انه بالكلام دا هيبرر افعاله وتصرفاته قدام ربنا والكلام للبنت برضوا

خامسا: ليه الشاب عنده استعداد يعرف مليووووون واحده بس مايسمحش لواحده من المليون انه تكلم غيره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وليه البنت بترضي بكده؟؟؟؟

ليه عنده استعداد عشان يتبهى قدام صحابه ويقول انا كذا وفلانه وعلانه ودى ودى ومش يسمح انها تكلم غيره لانه وقتها مش هيقدر يتهبى لانه لما يتبهى بواحده يلاقى صحابه يقوله ياعم بس دى بتكلم فلان تانى ووقتها هيبقى شكله وحش اووووى
وليه البنت بترضى بكده لانه غباء مستحكم فى البنت بترضى بكده على امل انه يتخارها هى من دون كل البنات ويرتبط بيها رسمى بس دا طبعا فى المشمش لان الشاب لما يجى يرتبط بحد مش هختار واحده كانت ماشيه معاه


سادسا: ايه هي السلبيات الي انتــــــ (ي) شايفــــ (ا)ها في (البنت) و(الشاب)؟؟[/size][/color][/quote]

مبقاش فى اخلاق ولا دين بالنسبه للشاب والبنات الاتنين عايزين يعيشوا حياتهم باى شكل كان دلوقتى بقا اللى كان عيب وحرام بقا عادى ومسموح مبقاش فى عقووول ولا طموحات ودا بقا انا شايفه اننا او الجيل دا ضحيه لحاجات كتير الاهل النت الاعلام الغزو الخارجى للعقول بس ارجع واقول كل واحد واحده عنده عقل ربنا ميزنا بيه مفروووووض نفكر قبل مانعمل حاجه


تسلم يوسف






Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سندباد
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 3244
تاريخ الميلاد : 06/09/1987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
العمر : 30
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 18:09

ssAsO كتب:

اولا: ليه البنت بتبقي شايفه ان انوثتها في اللبس وتحديدا(المحززق والمحوور والمدوور)؟؟؟؟؟؟
انا عارف انه سؤال محرج شويه بس برده انا كشاب محتاج افهم

انا مع ساسو
دا بيبقي راجع للتربيه والبيت ... والله انا بشوف بنات بستعجب ازاى والدها او اخواها وافق انها تخرج كدا
والموضوع مش موضوع انوثه هى عايزه تمشي تتمختر وكل الناس تبصلها وهما دول البنات التيــــت ربنا يكفينا شرهم
انا مش معاكى يا ساسو اننا نقول هو اللبس دا الموجود لان
والله انا بشوف بنات لبسين لبس واسع ( جيبه واسعه وخمار شيك جدا ) ومش مبهدله في لبسها
هما دول البنات اللي بيعجبونى مش البنات اللي بتلبس محزززق وكل يوم مع واحد


ثانيا: حدود الهزار والضحك والجد واللعب مع البنت والشاب لغايه فين؟؟

انا مش مقتنع اصلا بالصداقه بين الشاب والبنت
وطالما البنت صاحبة شاب متسألش هما بيعملــــــــوا ايه ؟؟؟؟


ثالثا: هل البنت بتبقي شايفه نفسها اذكي من الشاب؟والعكس؟
وانها ممكن تسيطر عليه؟وتمشيه علي مزاجها؟

والله كل واحد حسب شخصيته وحسب هو او هى شايفه نفسها اعلي منه او اقل منه ..
يعنى المكانه اللي هى او هو حاطت نفسه فيها
رابعا: ليه لما بشوف بنت وشاب بيهزرو وبيضحكو وبيعملو حاجات كتير (مش تمام) مع بعض واسألهم يقولو احنا زي الاخوات طب هي لو اختي هاعمل معاها كده وقدام الناس؟؟؟؟؟ والعكس؟؟؟

//////////////////////

خامسا: ليه الشاب عنده استعداد يعرف مليووووون واحده بس مايسمحش لواحده من المليون انه تكلم غيره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟وليه البنت بترضي بكده؟؟؟؟

ههههههههههههه ساسو عندها حق
هى البنت فاكره نفسها الكل في الكل بالنسبه للشاب ده والباقي سلطه
لكن في الحقيقه هو اللي محسسها بكده وفي الواقع هى بالنسبه له زى اى واحده


سادسا: ايه هي السلبيات الي انتــــــ (ي) شايفــــ (ا)ها في (البنت) و(الشاب)؟؟[/size][/color]


الاخلاق والتدين والاحترام كل الحاجات دى معدومه مش موجوده
وكل البنات عايزين يتعرفوا علي شباب
والقران بيقول ( ولا متخذات اخدان ) يعنى صديق
والشباب عايزين يتعرفوا علي بنات
في الوقت ان مفيش حد يرضي علي اخته تعرف شباب وتمشي معاهم
في المعهد بعد انتهاء اليوم الدراسي اتفرج ع اللي بيحصل
احنا المفروض منشغلش نفسنا بيهم ونشغل نفسنا بالمحترمين ونقلدهم
هنقول ايه بقي غير ان ربنا يهديهم

وكل واحد مسئول من نفسه


تسلم يوسف[/quote]
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 23:25

سندباد كتب:
ssAsO كتب:

اولا: ليه البنت بتبقي شايفه ان انوثتها في اللبس وتحديدا(المحززق والمحوور والمدوور)؟؟؟؟؟؟
انا عارف انه سؤال محرج شويه بس برده انا كشاب محتاج افهم

انا مع ساسو
دا بيبقي راجع للتربيه والبيت ... والله انا بشوف بنات بستعجب ازاى والدها او اخواها وافق انها تخرج كدا
والموضوع مش موضوع انوثه هى عايزه تمشي تتمختر وكل الناس تبصلها وهما دول البنات التيــــت ربنا يكفينا شرهم
انا مش معاكى يا ساسو اننا نقول هو اللبس دا الموجود لان
والله انا بشوف بنات لبسين لبس واسع ( جيبه واسعه وخمار شيك جدا ) ومش مبهدله في لبسها
هما دول البنات اللي بيعجبونى مش البنات اللي بتلبس محزززق وكل يوم مع واحد

تسلم يوسف



لا ياسندباد انا مش قولت الوحيد انا قولت ان المحلات مش بتجيب الا اللبس دا وقليل لما تلاقى محل بيبع خمار ونقاب واسدال يعنى بامانه لما تكون فى اسكندريه محطه الارمل ولا المنشيه ولا اى مكان انت بتشترى منه هدوم بتلاقى كام محل بيبع الخمار والنقاب انا عن نفسى ولا مره صادفنى انى شفت محل كده فى اسكندريه وانا طبعا مش ببرر لبس البنات الضيق لا طبعا انا بقول المفروض انه كل بنت تاخد المناسب ليها يعنى انا للاسف مش بلبس جيبه ولا نقاب ولا خمار وبلبس بنطلون بس بختار اللى يناسبنى وبيكون عليه حاجه طويله دا قصدى اننا نلبس زى الموضه عادى بس نختار المنااااااااااااااااسب وقليل اللى بيعمل كده دا كان قصدى عشان مش تفكر انى مؤيده للبس الضيق لا طبعا دا لايرضى عقل ولا دين







Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
سندباد
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 3244
تاريخ الميلاد : 06/09/1987
تاريخ التسجيل : 19/03/2011
العمر : 30
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأحد 22 أبريل - 23:45

انا مجبتش سيرة النقاب ولا الاسدال
انا قلت المفروض يكون اللبس واسع وشيك في نفس الوقت
و اللبس جزء من الشخصيه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأربعاء 25 أبريل - 18:35

يا جماعه انا كنت عايز مشاركه كتيره من كل الاعضاء
علي العموم كل واحد يكلم اي عضو يعرفه ويخلليه يشترك
في الاسئله لانها مهمه لينا كللنا بجد ونشوف اراء بعض
وبنتعرف علي فكر بعض وسلوكياتنا
انا هعلق علي اجابات ونبقي نكمل اسئله تاني
بس لما الاقي مشاركه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأربعاء 25 أبريل - 18:43

هابدا بأخر تعيق لساسو وسندباد
وفي الاول كده انامع سندباد في رايه
ثانيا : مفيش حاجه اسمها ان المحلات مش بتجيب غير كده يعني ايه؟؟؟؟
طبعا يا اسراء دا مش مبرر
لان كل واحد بيختار حياته ومستقبله ومش هاتيجي علي اللبس ونقول مفيش غير كده
وعلي راي المثل (كل اللي يعجبك واللبس الي يعجب الناس)

سندبااد
انت بتقول انا مش مقتنع بالصداقه بين الشاب والبنت
*مش عارف ليه حاسس من كلامك ان الموضوع دا شخصي
علشان كده قولت الكلام دا
مفيش حاجه اسمها مفيش صداقه بين شاب وبنت لاطبعا فيــــه
بس كلله في حدود
والصداقه ممكن ماتكونش بالمعني دا ممكن تكون زماله شغل او وظيفه او بيزنس
دا شئ واقعي وانا بحب الواقع ومش بحب الكلااااام

*ليه ما جوبتش علي السؤال الربع يا سندبااااد؟؟؟؟؟؟؟

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الأربعاء 25 أبريل - 19:05

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

لا مش بالمعنى بس دايما البنت بتحب شخصية حبيبها اقوى منها ويأثر عليها وتحس انة بيخاف عليها والبنت بتفرح جدا لما حبيبها يقولها اعملى دا او مش تعملى دا ويزعق وكدا ومن طبع البنت انها بتكون اضعف مالولد وعايزة تحس انه اقوى منها وتحس انها بنتة

يوياااااااا

ازااااي يا يويا هاتعرفي اصلا انه بيعمل الحاجات دي بداعي انه بيحبك؟؟؟؟؟؟؟؟؟
وكمان انا بتكلم علي الحب وغير الحب

*انتي بتقولي ان من طبع البنت انها تكون ضعيفه
لا طبعا انا مش متفق معاكي لان البنت لو كانت ضعيفه الشاب هايعاملها معامله قذره جدا وممكن ف الاخر مش يرتبط بيها
لازم تكون شخصيتها قويه لاكن في نفس الوقت تكون ذكيه وعاقله

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 26 أبريل - 14:13

سندباد انا عارفه انك مش جبت سيره النقاب بس مادام انت اتكلمت عن الخمار وكده فانا اتكلمت عن اللبس بقا الاسلامى الصحيح لانه فعلا انا عن نفسى عمرى ماصدفنى محلات بتبيع الحاجات دى

ويوسف انا قولت ان المحلات بتعرض اللبس دا اى كان بقا واسع ضيق بس دا اللى موجود وعلى البنت ان نختار المناسب ليها لكن دا مش بيحصل فى الاغلب وقليل من البنات هى اللى تختار اللبس المناسب ليها وطبعا اانا مش بدى مبرر للبس الضيق ولا البنت انا مش بعيب فى اللبس انا بيعيب على البيت اللى البنت طلعه منه واهلها سمحوا انها تلبس كده دا قصدى ان الغلط كله على البنت والبيت مش فى اللبس






Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 28 أبريل - 14:55

تماااااااااااام يا اسراء كلامك


اعذرووني النت فاصل خالص عندي ومش عارف اعللق او اعمل اي حاجه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 28 أبريل - 18:46

واحنا مستنين باقى التوبيك وترجع من جديد 28






Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 3 مايو - 17:10

متشكر يا اسراء
بجد النت عندي فيه مشكله كبيره وانا هحاول اشارك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الخميس 3 مايو - 17:26

ssAsO كتب:

ثالثا: ليه البنت بتحب الي بيديها بالــــ ش ,,وووـــــــ ز (سوري يعني)
وبتبقي شايفه انه هيــــر,,,وووو لـــيـــه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هههههههههه هو مش شرط بالشوز بس طبيعى الراجل هو اللى يحكم ويشكم

لا يا اسراء مش طبيعي من وجهه نظري لان احيانا الشكم والشوذ بيوصل لدرجه الاهانه
ودا بيبقي نقص في الشباب


الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥
المديرة العامة
المديرة العامة
avatar

عدد المساهمات : 6978
تاريخ الميلاد : 01/01/1993
تاريخ التسجيل : 05/10/2011
العمر : 24
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   الجمعة 4 مايو - 20:45

طبعا عندك حق لازم يكون فى تفاهم بينهم بس مش بتوصل للشوز ولو حصل يبقى العيب على البنت اللى قلبت كده لو هى قبلت كده بتكون انسانه ضعيفه اشخصيه






Z ♥️ A ♥️ M ♥️ A ♥️L ♥️ E ♥️ K  

" />





وبنحاول نكون أقوى .. فتكسرنا محاولاتنا .. فـ نبقى أضعف من الأول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 5 مايو - 2:24

تماااااام كده يا اسراء
بس عايز منك تخلي بنات وشباب يشاركو ف الاسئله دي
عايز مشاركه اكتر علشان كللنا نطلع بحاجه ولا ايه؟
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
yousef
شخصية غالية علينا
شخصية غالية علينا
avatar

عدد المساهمات : 2076
تاريخ الميلاد : 20/09/1990
تاريخ التسجيل : 03/02/2011
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟   السبت 5 مايو - 2:45

الجزء التالت من الاسئله:
اولا: فتره الخطوبه بلاقي فيها بصراحه بلاااااوي ومش عارف
البنت او الشاب بيقبلو كده ازااي !!!
يعني بلاقي (مسك ايد--بوسه وساعات بطوول-- هزار بس فيه حاجات مش تمام--.... )
ومحدش يقولي ان دي ناس مش كويسه انا بشوفها في احسن العائلات
السؤال بقي هل الكلام داغلط ولا انا الي مش فاهم حاجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ثانيا: ليه مش بلاقي في الصداقه او الحب او الخطوبه او..... البنت او اشاب بينبهو بعض للصلاه؟
بمعني : ان مفيش حد بلاقيه بيجيب سيره الصلاه في حوار بيتكلم فيه مع اي حد
ليه دايما الصلاه ناسينها ومش بنجيب سيره عنها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟



ثالثا: هل المؤهل الاجتماعي بيفرق مع الشخص الي قدامك سواء في (خطوبه - صداقه - حب ...)
يفرق ليه؟؟؟ ومايفرقش ليه؟؟؟؟ وهل تقبل (ى) ده لخواتك؟؟؟
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


رابعا: بمنتهي منتهي الصراحه ليه دخلت(ى) خدمه اجتماعيه؟؟؟؟؟؟؟
وهل هايفرق المعهد دا في حياتك؟؟؟؟
وهل كنت(ي ) تتمني افضل من كده ؟؟؟؟ ليه؟؟
وكنت(ي) تفضل(ي) تدخل(ي) كليه ايه؟؟؟؟ وهل ندمان(ه) انك دخلت(ي) المعهد دا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

انا ليا وجه نظر في معهد الخدمه وهابقي اقوله بس لما يجي وقته اوك



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
سؤال بجد ونفسي البنات والشباب تجاوب عليه؟؟؟؟
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 2انتقل الى الصفحة : 1, 2  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
معهد الخدمة الاجتماعية بدمنهور :: «۩۞۩- المنتديات الترفيهية -۩۞۩» :: شـــبـــ و بــنــات ــاب-
انتقل الى:  
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» مزاجك ايه النهارده
الأربعاء 17 مايو - 12:36 من طرف yousef

» تحيه منى لكل عضو فى المنتدى ولكل زميل او زميله اتعرفت عليها هنا او ف المعهد..
الإثنين 28 نوفمبر - 0:35 من طرف امين العباسى

» مووووضوع مهم.....جدااااااااااا لازم تدخل تشوفه مش هتندم
الإثنين 28 نوفمبر - 0:33 من طرف امين العباسى

» كل سنه وانتم طيبين
الإثنين 28 نوفمبر - 0:30 من طرف امين العباسى

» تويتر المنتدي
الإثنين 29 أغسطس - 17:19 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» جوالين المعهد يستحقوا الدرع بجدارة بقيادة اجدع قائد
الإثنين 29 أغسطس - 17:18 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» خبر عـــاجل
الإثنين 29 أغسطس - 17:16 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» العاب تنظيف بيت فلة cleaning game
الخميس 14 يوليو - 17:41 من طرف كيتوكيديا

» لعبة مكياج بنات من 250 make up games
الجمعة 29 أبريل - 11:06 من طرف كيتوكيديا

» ياناس يابشر
الإثنين 21 سبتمبر - 22:50 من طرف Ahmed Elrakaiby

بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
mero - 13710
 
أبو تريكة - 10424
 
مكسل اكتب اسمى - 8422
 
الامير - 8112
 
(…̶MrM̶O̶S̶e̶B̶A●™ ) - 7806
 
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥ - 6978
 
Doctor zizo - 6954
 
مستر الشارد - 6396
 
bosy - 6069
 
ملكة المنتدى - 6044
 
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 0 عُضو متصل حالياً 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 0 زائر :: 1 روبوت الفهرسة في محركات البحث

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 48 بتاريخ الأحد 6 مارس - 0:20
 اذا كان لديك اى مادة لديها حقوق ملكية فكرية قم بالاتصال بنا

 جميع المواضيع تعبر عن وجهه نظر صاحبها فقط
الساعة الآن بتوقيت مصر
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات طلاب المعهد العالى
 للخدمة الاجتماعية بدمنهور
 Powered by phpBB2 ® Ahlamontada.com
http://socialwork.yoo7.com
حقوق الطبع والنشر©2010 - 2009