معهد الخدمة الاجتماعية بدمنهور
 
الرئيسيةالبوابةتسجيل دخول الأعضاءالتسجيلدخولالتسجيل

شاطر | 
 

 لو حبيبتك فكت منك !!

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2
كاتب الموضوعرسالة
نور الهدى
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 5516
تاريخ الميلاد : 23/08/1989
تاريخ التسجيل : 14/07/2010
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: لو حبيبتك فكت منك !!   الثلاثاء 24 أغسطس - 12:23

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

لو حبيبتك فكت منك، ارجع لها في 8 خطوات!
لو بتحب بنت وبتموت فى دباديبها، وحظك الوحش وقعك معاها فى مشكلة وفكت منك وادتك الطرشة، ما تقلقش لأن الموضوع لسه ما خلصش، وممكن ترجعها تانى ببساطة، بس تلتزم بالخطوات الجاية.








1. اقعد مع نفسك ولوحدك، فكر انت ياترى بتحبها بجد ولا لأ؟؟ تقدر تتجاوز عن المشكلة اللي حصلت ولا لأ؟؟ يعني يا ترى هتسمع لعبد الحليم " موعود معايا بالعذاب موعود يا قلبي"، ولا هتمشي وراء أصاله لما قالت " إيه يعني لو هحزن ما أنا قلبي لحم ودم من حقه يتألم"..

2. لو كانت إجابة السؤال اللي فات هي "نعم" فكر في سبب المشكلة اللي حصلت وخليتها تفك منك، فكر في مين إللي غلطان وهل تقدر تحاسبها على غلطها ولا لأ " يعني فكك من جورج وسوف لما قال: ناري ولهفة قلبي ليلي وسهري وحبي سلف ودين" واسمع النجم طارق الشيخ وهو بيقول " شهادة لله لا ظلمتنى ولا خنتني ولا يوم قاسيت وأنا جنبك"، وشوف فين الغلط اللي عندك وصلحه قبل ما تعمل أي خطوة واسمع تامر لما قال " ارجعلي أنا قلبي معاك مش قادر انسى هواك!!"

3. حاول تكلمها، لو مردتش حاول توسط صديق مشترك، أختها، أختك، أي حد ليه كلام معاكو انتم الاثنين " أو كما قال عبد الحليم: قلولوا الحقيقة، قلولوا بحبه من أول دقيقة" ، وخليك مستعد إنك تسمع كلام ما يعجبكش، لو بتحبها بجد استحمل لأنها أكيد مضايقة منك، يعني اصبر زي صابر الرباعي لما قال "خلص تارك طفي نارك مش هقول إنك ظالمني" ، وإلا ماكانتش فكت !!


4. أكيد تعرف ميلها، أو الأكونت بتاعها على الفيس بوك، كل يوم وبإنتظام، ومهما كان الكلام اللي بينقلهولك وسيط الصلح، إبعتلها رسالة تعبر فيها عن حبك، جزء من قصيدة، أغنية، لاتنسى إن عمنا مفيد فوزي له كلمه شهيرة يقول فيها " المرأة تعشق بأذنيها"، عندك نزار قباني، فاروق جويدة ليه قصيدة أكثر من رائعة إسمها " لأن الشوق معصيتي"، أو قصيدة "لو أننا لم نفترق" واخد بالك من الكلام؟ و خلي شعارك هو ما قاله حماقي في رائعته الشهيرة " تيجي ماتجيش أنا كده كده راضي، حبيبي مستني وهفضل أنادي، بقول وبعيدلك، والله قاعدلك، هتعمل إيه بقى في واحد فاضي"!!

5. لو لقيتها لسه معترضه، ولقيت نفسك لسه بتحبها، أوعى تكمل ضغط، لأن الضغط يولد الإنفجار، وساعتها هتلاقيها هيه بتسمع لمحمد رشدي وهو بيقول "أرجوك حبيبي كل شيء بينا انتهى، أرجوك حبيبي الدموع مش وقتها"، علشان تهرب من محمد رشدي فكك إنت كمان منها شوي لغاية ما الموضوع يهدى خالص، ساعتها هتقدر تكلمها هي شخصيا تاني، وساعتها اتكلم بطريقة محايدة، كأنك بتكلم صديق قديم وأنت تتمنى أن يحصل معاها زي اللي قالته الست أم كلثوم " كلموني تاني عنك، فكروني، صحوا نار الشوق في قلبي وفي عيوني".



6. حاسس إن الكلام بينكم دلوقتي بقى فيه عمق ومودة أكتر؟؟ طيب حاول دلوقتي ترمي كلام من بعيد لبعيد، والله لو في استجابة يبقى اسمع كلام عمرو دياب لما قال "ضحكت يعني قلبها مال والفرق ما بينا خلاص اتشال" ودوس يا معلم.. لو لسه مزرجنه سيبها شوية كمان وخلي كلامك زي ما اتفقنا، محايد تماما وكأنك بتكلم واحد صاحبك.

7. والله لو طولت فيها يبقى لازم تتبع المثل الشعبي القائل "قطمه أحسن من نحته" و "تقطع عرق وتسيح دمه" وتكلمها بشكل مباشر وصريح.. موافقة؟؟ ، ماشي و "أكتر من اللي أنا بحلم بيه مش قادره أخبي أنا تاني عليه"، مش موافقة شكرا وياريت تفك منها إنت كمان وتسمع كلام جورج وسوف لما قال " قاسيت عشانك قولي خدت منك إيه!!" ، والله شايف انك لسه بتحبها و كانت حالتك زي ما كاظم الساهر قال " ماتت في محراب عينيك إبتهالاتي واستسلمت لرياح اليأس راياتي"، يبقى اصبر ومعاك ربنا!!

8. لو ربنا كرمك ورجعتوا ، أوعى تفكر إن اللي فات مات، وكمان ماتبقاش رخم وتفضل تعيد وتزيد، العتاب من أخلاق الأحباب، ولكنه عتاب رقيق، بعده افتحوا صفحة جديدة على بياض واسمعوا انتم الإتنين أغنية محمد فوزي لما قال " ماتيجي نتصالح على طول ونطبق المثل اللي بيقول ما محبه إلا بعد عداوة




م
ن
ق
و
ل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
mody
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 5551
تاريخ الميلاد : 10/02/1991
تاريخ التسجيل : 14/01/2010
العمر : 26
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   السبت 25 سبتمبر - 16:32

هههههههههههههههههههههههههههههههههه
شغاله محلل عاطفى بعد الضهر والى ايه
نايس توبيك تسلم الايادى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://www.facebook.com/group.php?gid=332127868181
نور الهدى
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 5516
تاريخ الميلاد : 23/08/1989
تاريخ التسجيل : 14/07/2010
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   السبت 25 سبتمبر - 17:12

هانعمل ايه بقى يا عم مودى
مااحنا خلاص خلصنا دراسه
ورانا ايه بقى غير التحليل
نورت التوبيك يا جميل
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
ماريو
•-«[ طالب متميز ]»-•
•-«[ طالب  متميز ]»-•
avatar

عدد المساهمات : 592
تاريخ الميلاد : 10/08/1989
تاريخ التسجيل : 14/04/2010
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   السبت 25 سبتمبر - 17:36

الحمدلله 

انا محدش فك مني 

بس الكلام ده فاشل 

اسف ف التعبير بس مش معنى كده انه وحش 

انا قصدي ع الخطوات دي فاشله 

لو فكت مني هتندم وهترجع تاني عشان اللي بعمله معاها عمرها ماهتلاقيه 

مع حد تاني ... كفايه انها لما بتبقى معايه بتبقى حاسه انها ف امان 

لكن بجد انا اللي بقلبهم ... انتي مش غريبه انتي زي اختي الصغيره

لما بزهق  بلاقي رد فعل تلقائي من نفسي  بنفض واديلها الباب العنابي 

يعني  بديها استماره حمرا  .... يعني بخلي سبيلها  ... يعني  بديها فيزا حره 

وف الاخر بردو  بتلف وترجع تاني لاصلها  وحصلت معايا مرتين من 3 سنين 

بس وقتها مكانش ينفع اسقبلها تاني لازم  تلاقي رفض تااااااااااااااام 

كل سنه وانتي كويسه موضوع  ج  ذ  ا  ب  

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الهدى
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 5516
تاريخ الميلاد : 23/08/1989
تاريخ التسجيل : 14/07/2010
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   الأحد 26 سبتمبر - 2:35

وجهه نظر بردو يا ماريو ولازم تحترم
كفايه انها لما بتبقى معايه بتبقى حاسه انها ف امان
يا جامد انت ربنا يسهلو يا عم الحاج
انتي مش غريبه انتي زي اختي الصغيره
انت كمان خلتنى صغيره ومالو ياعم
لما بزهق بلاقي رد فعل تلقائي من نفسي بنفض واديلها الباب العنابي
يعني بديها استماره حمرا .... يعني بخلي سبيلها ... يعني بديها فيزا حره

لا بجد مشاء الله عليك عنابى وحمرا وفيزا
انت ليه معقدها كده ما تصلى ع النبى

ميرسى للمرور يا ماريو ونورت الموضوع
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Doctor zizo
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 6954
تاريخ التسجيل : 08/04/2010
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   الثلاثاء 9 نوفمبر - 22:25

انا عمرى ماحب تانى من قلبى
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الهدى
•«[ طالب مالوش حل ]»•
•«[ طالب  مالوش حل ]»•
avatar

عدد المساهمات : 5516
تاريخ الميلاد : 23/08/1989
تاريخ التسجيل : 14/07/2010
العمر : 27
الجنسية :

مُساهمةموضوع: رد: لو حبيبتك فكت منك !!   الثلاثاء 9 نوفمبر - 22:32

ههههههههههههههههههههههههه
ماشى يا زيزو بس ؟؟
نورت التوبيك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
لو حبيبتك فكت منك !!
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 2انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
معهد الخدمة الاجتماعية بدمنهور :: «۩۞۩- المنتديات الترفيهية -۩۞۩» :: شـــبـــ و بــنــات ــاب-
انتقل الى:  
دخول
اسم العضو:
كلمة السر:
ادخلني بشكل آلي عند زيارتي مرة اخرى: 
:: لقد نسيت كلمة السر
المواضيع الأخيرة
» مزاجك ايه النهارده
الأربعاء 17 مايو - 12:36 من طرف yousef

» تحيه منى لكل عضو فى المنتدى ولكل زميل او زميله اتعرفت عليها هنا او ف المعهد..
الإثنين 28 نوفمبر - 0:35 من طرف امين العباسى

» مووووضوع مهم.....جدااااااااااا لازم تدخل تشوفه مش هتندم
الإثنين 28 نوفمبر - 0:33 من طرف امين العباسى

» كل سنه وانتم طيبين
الإثنين 28 نوفمبر - 0:30 من طرف امين العباسى

» تويتر المنتدي
الإثنين 29 أغسطس - 17:19 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» جوالين المعهد يستحقوا الدرع بجدارة بقيادة اجدع قائد
الإثنين 29 أغسطس - 17:18 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» خبر عـــاجل
الإثنين 29 أغسطس - 17:16 من طرف ♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥

» العاب تنظيف بيت فلة cleaning game
الخميس 14 يوليو - 17:41 من طرف كيتوكيديا

» لعبة مكياج بنات من 250 make up games
الجمعة 29 أبريل - 11:06 من طرف كيتوكيديا

» ياناس يابشر
الإثنين 21 سبتمبر - 22:50 من طرف Ahmed Elrakaiby

بحـث
 
 

نتائج البحث
 
Rechercher بحث متقدم
أفضل 10 أعضاء في هذا المنتدى
mero - 13710
 
أبو تريكة - 10424
 
مكسل اكتب اسمى - 8422
 
الامير - 8112
 
(…̶MrM̶O̶S̶e̶B̶A●™ ) - 7806
 
♥ ۝ண√Sasso√ண۝ ♥ - 6978
 
Doctor zizo - 6954
 
مستر الشارد - 6396
 
bosy - 6069
 
ملكة المنتدى - 6044
 
المتواجدون الآن ؟
ككل هناك 3 عُضو متصل حالياً :: 0 عضو مُسجل, 0 عُضو مُختفي و 3 زائر

لا أحد

أكبر عدد للأعضاء المتواجدين في هذا المنتدى في نفس الوقت كان 48 بتاريخ الأحد 6 مارس - 0:20
 اذا كان لديك اى مادة لديها حقوق ملكية فكرية قم بالاتصال بنا

 جميع المواضيع تعبر عن وجهه نظر صاحبها فقط
الساعة الآن بتوقيت مصر
جميع الحقوق محفوظة لمنتديات طلاب المعهد العالى
 للخدمة الاجتماعية بدمنهور
 Powered by phpBB2 ® Ahlamontada.com
http://socialwork.yoo7.com
حقوق الطبع والنشر©2010 - 2009